lørdag 27. august 2011

Ninas hage

Syk og svak og dårlig bak, vel det siste stemmer  ikke, men resten gjør det.Jeg er syk derfor har det vært så stille her. Betennelse  i hoftene og i en skulder, halsbetennelse og en tann som krangler. Det er  liksom mer en nok på en gang. Dagene varierer opp og ned.Dagene som er ok har jeg mye  å ta igjen av husarbeide ol. dagene som er dårlige er regelrett bedritne. Jeg har fått medisin nå, men formen er ikke snudd enda. Dagen i går ble  hakket for mye med besøk, så i dag har jeg fått svi. Blæh. Synes litt synd på meg selv nå fordi det har pågått så lenge. Det er lov til det en gang  i blandt ikke sant.:)
              Siden jeg har vært så stille så lenge er på det høy tid med lyd fra meg her. Jeg har  lest mange blogger, men ikke  orket å skrive kommentarer.Håper jeg er litt unnskyldt for det.Kommer sterkere tilbake til det. Jeg må bli frisk nå, jeg reiser til Mo i Rana(nesna) på Fredag for å holde  foredrag i hagedesign  samt tegne hager for de som melder seg på til det, så jeg må bare bli frisk, så da får huset ganske enkelt flyte. Jeg har lovt bilder fra Nina i paradisets hage/Ninas lille gale verden).En smule overdue på det. Jeg besøkte Nina i uken før 1000 åpne hager som ble arrangert av det norske hageselskap. Jeg håper mange benyttet anledningen til å besøke hagene!!!!

I am sick therefore i have been so silent lately.No strengt at all.Infection in trath hip and a shoulder at the same time as a tooth making trouble is a bit to much. My days have been to exhausting to be around and commenting your blogs, but I have read. I must get well now.I am traveling north on Friday to do a presentation and do som garden design.
 Some time ago I promised picures from y dear friend Ninas garden.Because me beeing sick i have prosponed it, sorry for that. But now , her is the pictures.:)

 Et lite bord med en vakkert stileben.- A pretty litte table with a beautiful tableu.


  Hestemynte også kjent som Bergamot i røkelse og såper ol i en flott rosa farge. Phlox,Clematis ag ormedrue( den mørke) samspiller ien flott harmonisk men livlig kombinasjon.
Monarda also known as Bergamot in soaps ans incences in a gorgeous pink colors. 
Phlox, clematis ans Cimcifuga harmonise in lively way. 



En overskuelig hage er en kjedelig hage. hvor går denne stien tro?
A garden you can see al of at ones is a boring garden. Wonder where this path leads?

  Vakkert!-Beautiful!

 
  Frodig. Å plante tett er beste ugressbekjempese som finnes.
Lush. Planting close is the  best  way to avoid weeds.



Koselig veranda. Cosy veranda.





Selvsagt fant vi fram litt fra butikken som passer i hagene.
Fuglebur og sink kurver i mengder. Skulle så gjerne hatt alt jeg.
She have a  little  interior shop.We found stuff for the garde and put outside the shop enterance of course. Birdcages and pots etc.


Vindus snik kikk inn i butikken. A seak peak trough the window to the shop.





Jeg skal laste opp noen bilder til i løpet av vinteren tenker jeg. orker ikke  mere nå. Har et hue fullt av bomull. I will show  moore pictures during the vinter. -My head is all cotton so I dont have the energy to do moore at the moment.

Klem! Hugs!



5 kommentarer:

  1. Flotte bilder!
    Du er flink å knipse altså! :)
    Mange spennende, nye vinkler!
    Thanks!

    SvarSlett
  2. Jeg kjenner meg igjen mhs. til sykdom, kropp, hender og fingre som ikke vil mer. Mest av alt, jeg har i 6 år vært plaget av klolignende muskelkramper under føttene, som absolutt ingen finner ut av. Livet mitt er snudd på hodet, og en del av tiden i rullestol. Jeg er stor tilhenger av Nina i Paradiset Hage & Interiør, vi tok til og med turen til Molde, bare for å treffe henne, og overlevere presanger, porselensdukker, og blandebatteri. Hagen og huset deres er en drøm.
    Klem fra Kirsten Reinerten

    SvarSlett
  3. Uff, ikkje noe særlig å vere sjuk. Håper du kommer deg fort. God bedring !
    Nydelige hagebilder du viser.
    Klem

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder far Nina`s hjem,
    hun er bare så flink.
    God bedring.
    Klem.

    SvarSlett
  5. Så kjedelig at du er syk, da! Å være et kreativt menneske og ikke kunne gjøre en døyt, det er rett og slett frustrerende! Kjenner meg godt igjen;o)

    Så mange flotte hagebilder! Ikke vanskelig å finne inspirasjon her, nei;o)

    Ønsker deg god bedring. Ta deg tid, så kommer du sterkere tilbake.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett

koselige kommentarer.