lørdag 19. februar 2011

Oppusset skap

Mange ble nyssgjerrige på den lille smakebiten jeg viste av  mine siste oppussings prosjekter. Jeg viser bare bilde av skapet  i dag.Sjenken må vente til i morgen fordi jeg glemte å ta oversikts bilde av det. Ble  opphengt  i detaljene når  jeg tok bilder.

Det ble spurt etter hvordan jeg fikk til finishen. Jeg skal lage en tutorial på det, fordi jeg  har flere møbler som trenger en re-do. Så det  kommer steg for steg post senere.

Før:
Skapet så opprinnelig slik ut. Eneste jeg  har rukket  å gjøre her er  å pusse kantene. Hele skapet var altså mørk brunt.


Nå.


Uendelig  mnge timer arbeide med dette, men så verdt det. Jeg er  kjempeglad  jeg gjorde dette.






Innmari lekker duk, ustrøket. Strykejernet valgte  å ta  kvelden lillejulaften og  jeg har ikke somlet meg til å kjøpe nytt enda. Alt er ikke perfekt  i denne heimen nei. :)


Eneste jeg  ikke kan gjøre noe med i dette hjørnet  nå er den evindelig stygge boksen over skapet. Varmepumpa. ikke kan jeg legge stort oppå skapet heller uten av pumpa protesterer.

Poden på 13 har forslått at jeg skal behandle borplaten på spisestuen likedan. Glimrende ide fra fjortisen. :)
Drivved inspirert skap og drivved i kurven på borden.  Litt romantikk attpå, så blir det  kontraster som jeg  liker. Røft  mot romantisk.
Sådar da  var katten ute av sekken (skapet)  Legger ut bilder av sjenken i morgen. Sjenken er noe forskjellig fra skapet nemlig. :-D

her har vi en stille Lørdags kveld. Bonusdatteren er  ute  å reker og  fjortis poden er hos sin far. Størstemann, jadda fjortis han og. =o kommer på Mandag.Da blir det  ikke akkurat så veldig stille  i huset  lenger kan man trygt si. Men jeg gleder meg.

Nå skal jeg dykke ned i lakrisbåt posen min og kose meg med  nytrukket  kaffe, så er det på tide med en runde  i blogglandia.

Ha en glimrende Lørdags kveld.


11 kommentarer:

  1. Utrolig så fint skapet ble!
    Men det må jo ha vært litt av en jobb!!
    men for et flott resultat!!!
    Tror ikke det er en ting DU ikke fikser og får til..alt fra blomster til møbler+++.
    Veldig gøy å følge deg og se ..
    Kos deg resten av kvelden og ha en god søndag!
    Klem Anne

    SvarSlett
  2. WOW så fint !! Syns du skal skrive hva du gjorde med det ?? :=)

    SvarSlett
  3. råstilig!!!! og sier som Irina! what???

    og den varmepumpa ja... da vi skulle installere hadde ejg en viktig ting å si til "pumpemannen"; sett den nede i trappa der vi ikke ser/ hører den. Jamen, trappetrinnene da...?- Hø, de åpner vi opp, sett den nede i kjellernedgangen pliiis så utnytter vi varmen maksimalt!!!! Mannen rista på hodet men i ettertid har han visst skrytt av hvor praktisk han fikk gjort det oppi bakkan her ! makan ;)

    SvarSlett
  4. Lekkert ! utrolig kjekt å se slike makeover, for en utrolig forvandling !

    Ønsker deg en fortsatt fin helg :-)
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  5. Nydelig skap!!! Kunne tenkt meg fremgangsmåten:DDD klemz

    SvarSlett
  6. Jeg syns IKKE du skal skrive hva du gjorde med det, for litt yrkeshemmelighet må vel en blomsterdekoratør/potet få lov til å ha! ;)
    Smellfint, tross av at undertegnede IKKE liker drivved innomhus!
    :)
    Sånne knotter har jeg på de gamle møblene på soverommet! ;)
    Klemm!

    SvarSlett
  7. Skrev du lakridsbåde..??? Det er mine yndlingslakridser - og de røde!!!

    Skøn finish skabet har fået. du er dygtigt. Det er blevet rigtigt smukt :-)

    Hav en dejlig søndag
    Birgitte

    SvarSlett
  8. Ble lekkert skapet,kastet også
    blikket på de smukke godbitene
    du har inni.
    Lakrisbåter er snask ja.
    Ha en fin dag.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  9. Super stiligt, hvilket arbeid du lagt ned på det!

    Klem Anna

    SvarSlett
  10. Dette var virkelig lekkert!
    Så flink du er:) skjønner det ble mange timer før du var ferdig, slikt tar tid, men akk så gøy å se resultatet:))
    God søndag til deg!

    SvarSlett
  11. Hei du :) så kjempe koslig at du tittet innom bloggen min, så artig med nye følgere, velkommen skal du være :)

    Det skapet å den skjenken din er bare sååå mega nydelig, du er en meget kreativ sjel :)

    Hilsen fra Ingrid!

    SvarSlett

koselige kommentarer.