tirsdag 7. desember 2010

Tiden tikker

Nå tikker tiden så alt for fort. Trapperommet er  heldigvis ferdig malt, men alt listverk mangler, likeså det  nye gulvbelegget og maling av selve trappen. Jeg  har gå sakte aksjon her. Et mål om gangen. Lå på alle fire og skrubbet bad  i dag. Det var lite morsomt  med  nesten 39 i feber. 3 Ibux senere så fikk jeg  malt gelender  og speil på på trappen. Jeg  har fått fikset  opp plantene mine, altså pelargoniumene  + ymse annet som har  nesten lidd tørkedøden den site måneden. Nå er de  klare for å stues  vekk frem til våren. jeg må bare finne  ut  hvor  jeg skal sette de først.
Kjøkkenbordet  har sett dagens  lys igjen og fått en grundig vask og en juleduk på seg.
Har møblert  litt  om på stua  fordi vi skal inn med  ny vedovn også, og den blir på andre siden av  pipen så den ikke kommer i konflikt  med varmepumpen.
Men det ble bra, det ble så mye  mere plass.
Jeg drikker appelsin juice ( naturlig en sådan) spiser  omgega 3  og alt som er a vitaminer tror jeg. Det er bare to uker til bonus barna  kommer  og da bør  jeg  ha fått  i orden kaoset  her og fått bakt  litt og helst være ferdig med julegavene. Men det ser veldig  mørkt  ut nå. Har beynt  å beordre gemalen og poden litt rundt, for alt dette  klarer jeg ikke selv.
Jeg skjønner  ikke hvorfor jeg aldri blir frisk. 7 dager for tre  uker siden og  nå 9 dager. Det  er slitsomt dette. Tiden tikker.




Jeg  prøver  å minne  meg selv  på at det sikkert blir jul likevel, men å delegere  julegavene til gemalen. Skrekk da  hadde vel alle fått slike små støvsugere, hårfønere og  elekriske  varme tepper, drill eller polish til bilen. Selv  om de  ikke har bil.



Nei jeg må tenke  på at selv  om ting blir halvis, så handler julen  om at lyset kommer og alle hjerter gleder seg  over  å være sammen, hygge og kos. Og gløggen smaker garantert  like godt selv om vinduene ikke er  nyvasket.

Å huske  på hva som er viktigst, ikke  bare for en selv men også for andre, er viktig. For vi damer har en tendens til å legge lista alt for høyt.

Å slenge bena  i sofaen og se en gammel julefilm er fin syssel når man begynner  å stresse seg opp. Lage  julegavene selv er  også det. Meditativ  jule"shopping" er bare sundt for sjelen.

Nå skal jeg fikse  meg en kopp kaffe, gå å si god natt til poden som takk og lov stadig vekk vi ha nattakosen av mamma. Det er viktig det. Da smaker kaffen enda  bedre etterpå også. Og så skal jeg tenne lys for  mine positive tanker. For de er  nok det beste  jeg  har fått  ut av dagen.




1 kommentar:

  1. God morgen ;)
    Ja nå tikker tiden fort... Jeg gleder meg masse til å være sammen med familien og venner. Julen er en flott tid synes jeg ,))
    Nydelige ord og så flotte bilder!!
    Tusen takk for dine koselige ord hos meg!! Varmer stort skal du vite ,))
    Håper du nyter av denne skjønne førjulen ;))
    Kos deg masse & ha en flott dag! ;))
    Goklem fra meg,
    Anki

    SvarSlett

koselige kommentarer.