onsdag 8. desember 2010

Oppussing = kaos

Men man kan jo bedrive litt  kaoskontroll også da,selv om det slett  ikke er helt enkelt.

Disse slaskene her har fått en tur ned  i vår romslige kjeller for øyeblikket.


Årsak, listemaling. Lange hårdotter gjør seg elendig  på dør listene  mine.
Og  her  er de. Midt i stuen og forårsaker kaos. Alt vi har er en smal sti til kjøkkenet. Den er egentlig smalere enn på bildet, men jeg har kun rukket å male to av dem med  mellomstrøket enda.
 Grunningen kom på i morges.Takket være varmepumpen kan jeg legge mellomstrøket allerede i kveld.


I trapperommet er det  nesten bare trappen igjen. Småflikk her og der blir det alltid,men om ett døgn er det  nok ferdig  malt.
Trappen skal selvsagt  males. Det vil ta lengre tid dog. begynner vel med det over helga.



Gangen mangler stadig  listverk, det  ligger jo på stuegulvet, og så skal inngangsdøren males. Det  mørke  "hullet" nederst  i gangen der gidder jeg slett  ikke når alt ellers blir så lyst og fint.



Gjett om jeg gleder med til nytt gulv belegg da.
Her skal vi ha en et "fancy" linoleums gulv. Årsak er ganske enkelt. Lett  å gjøre rent etter at  mine tre sladdos "barn" kommer trampene  inn, eller at en viss frøken. ehm.. meg har glemt å ta av  hageskoene. ;-)
Skal i morgen å ta  ut belegget. Håper  jeg finner just det jeg har i hodet.

Det er  ikke mye jul her enda. En juleduk er på plass på kjøkkenbordet, en krukke med  hvite Amarylliser  på spisestuebordet, adventstaken i vinduet  på stuen og et fat med  hvite svibler  på salong bordet, som for anledingen står stuet unna i en krok til fordel for listverks malingen.

Om en uke legges gulvet  og gulvlistene  smelles  på. Det er  siste som skal gjøres. Jeg gleder meg helt vilt. ikke bare fordi da kan jule sjauen begynne for fullt  her, men veldig viktig for meg å få ferdig dette  prosjektet. Huset er  jo gammelt fra 1950 så det vil løfte hele huset dette. Yess!!!

Brukte blits på første og siste bilde fra huset  her. Så mange klager over dårlig lys rundt om i bloggene. Noe alle er  klar  over, vi bor tross alt  i Norge og har mørketid. Så det er  ikke noe  å beklage  og  ingen grunn til å unskylde seg  om den saken der.

Sviblene mine er  like fine uansett de. Hver dag er  jeg  å snuser  flere ganger. Deilig  med svibelduft avløsning fra  malingslukta. :-)





Nå må jeg tilbake til listene  mine. A little bit URK men det er en stor gulerot som henger foran nesa  mi her  nå.


Tudelu!

1 kommentar:

  1. Her jobbes det virkelig ser jeg. Fælt mens det står på, men som du sier...tenk på gulrota! Blir kjempelekkert, og så lyst og fint overalt. At pelsdottene må i kjellern skjønner jeg godt. De skal jo helst være midt oppi alt som skjer ;-)

    Lege?! Å nei du, han har ingen middel for dette. Her trengs bare tid. I morgen prøver jeg meg på jobb, men skal bare sitte til pynt altså ;-)

    SvarSlett

koselige kommentarer.