fredag 10. desember 2010

Juledekorasjoner og farger

Merkelig  her er  jeg så lykkelig over å få en ren og hvit trappegang,ute  har julesnøen kommet og det er blitt magisk winter wonderland. Men hva  lengter jeg etter? Jo tomme vindusposter og tomme bord ( åpenbart på grunn av  kaoset  her ;-) ). Et  lass blomster og  dekorboksene  mine. Perler og bånd og nelliktråd og dill dall. Jeg  har så lyst til å pynte til jul nå. Finne frem gleden, se vakre tulipaner  på bordet. La de strekke seg og bli litt viltre  i veksten. Det synes jeg er fint. Løssluppenhet i den ellers strigla julefeiringa. Hvem vil vel ikke være  litt løssluppen nå på vinteren. Vi trenger lys og vi trenger farge. jeg  må innrømme jeg har  lite med rødt til jul her, men rødt har da heller  ikke vært min farge etter jeg fylte 20 år for X antall år siden.

Den gang var fløyels kjoler veldig  inn, og mormor sydde den vakreste kjole jeg  kunne drømme om, ren rød  i tykk fløyel som hadde  lange ermer  med  med lårkort lengde. Så fin jeg følte meg,ja da var  jeg dronning.

Jeg  har  på meg  noe rødt nå også. Men gudbevares det er lite glamour med det klesplagget. En hettegenser som er tre  nummer for stor. Størrelse stor mann 56. Ermene rekker meg  ned på knærne og rompa eksisterer slett  ikke. Rød og rød fru blom, hehe, den har flekker og striper av hvitt over det  hele. Knall sexy malingstøy. :))
Det er  ikke mye lekker farge  inspirasjon å finne i den heller usexy maling genseren min så derfor kikket  jeg  i bilde arkivet igjen.

Disse bildene passer veldig godt til et glass rødvin og syndig deilig sjokolade på en Torsdags kveld.



En bukett bundet for  lenge siden av høstens overfold i hagen.

Jeg ser i interiørblader,en for meg  åpenbar  mangel på noe. Og det er grønt. For meg blir rom nakne og  det  mangler noe om det ikke er en plante å se. Og det er ærlig talt kjempekjedelig  å se det ene nakne bildet etter det andre med  liv fullstendig fraværende.
Når så mye skal være hvitt eller rustikt så trenger vi det grønne myke til å myke opp og lage kontraster.

Hvorfor  ikke dekorere juletreet med friske blomster?

Ingenting er flottere enn en solid dekorasjon på spisestuebordet, eller salong bordet eller hvilket som helst bord i julen. Ikke bare gir de positiv energi de kan også være en del av julens dufter vi alle liker så godt.
Her er en side som viser  mange slags dekorasjoner. Inspirasjon! Og det  MÅ ikke være hvitt alt.

Juledokorasjoner med friske blomster

Mange  baker pepperkakehus  i disse dager. Hvorfor  ikke gjøre det til en blomstrende affære  også. :-)




 Ha en blomsterende aften!

2 kommentarer:

  1. Hei.

    Tusen takk for hyggelig besøk hos meg! Så koselig at du vil følge meg!

    Deilige farger på buketten fra hagen,godt og se litt farger:)

    Enig med deg ang juletreet...jeg bruker friske blomster i treet. Det har vært cymbidiums klokker for det meste. Synes det blir koselig:)

    Fin inspirasjon fra "juledekorasjon med friske blomster"!!

    Takk for titten,og ha ei riktig god helg!

    -guri-

    SvarSlett
  2. Blomster må til for å pynte til jul. Det blir mere liv i stua da ja. Her har vi lite snø men kulda holder seg godt. Alle trærne er hvitrimet og vakre. Ønsker deg en god helg. Klem Merethe

    SvarSlett

koselige kommentarer.