onsdag 16. september 2009

Bekjennelse og ønsker

 

En aldri så liten bekjennelse først. Jeg har  fullstendig dilla  på fuglebur. Skulle så gjerne hatt huset fullt av dem. MEN! Hvor  i hulan finner  man fuglebur  i dette  landet. Om jeg finner på nettbutikkene så har alle de samme greiene. Kjedelig. jeg  har to stykk et  lite  hvitt  og et svært  brunt et, som jeg  nolet til meg på Kremmerhuset for ganske kort tid siden. Salg uansett førpris  og størrelse 150 kroner skal man ikke klage på nei. Her på Ofelias hus har de mange  lekre. Hvordan er det  med  å bestille fra Sverige noen som har  prøvd seg  på det der. Går  jo over 200 kroners grensa bare ved et fuglebur så det kommer vel toll – tull  og moms på det der med en gang.

Så noen som vet  en norsk nettbutikk eller butikk i trondheimsområdet  med fuglebur som ikke alle har?

Så var det brune fugleburet mitt som ser slik ut:

Hva synes dere  jeg skal gjøre  med det. Nei jeg vil ikke  ha det  mørkebrunt. hvitt er  jo et  opplagt valg, men jeg  har  har fått  med  meg at det finnes sinkspray på markedet, så jeg  heller  mest  mot det valget i grunn. . Kan det være en god ide og i såfall hvor får  jeg  tak i sprayen? Andre ideer taes  i mot med takk.

Så litt detaljer fra hjemmet  mitt. Oversiktsbilder er jo vel og bra, men det er  noe  med forskjellige teksturer som trollbinder meg fullstendig. Kontrasten mellom sirlig, transparent og lyst  mot rått og rustikt er  fasinerende.

I kveld har  jeg dallet  litt  med  å pynte  fyrstikkesker for første gang. Arti, god  liten julegave ide de til de som har alt. Med spesialdesign for  hver enkelts smak burde det gjøre susen.

IMG_3199

IMG_3201

Så litt små detaljer. Slike som gjør  meg  glad  hver dag.

IMG_3202

Lampen har den ene katten revet ned, den er limt  men skal få ny finish. Sukk som den katten styrer  på til tider.

Det første  mormor sa når  hun så knviene  mine var: “ De  må du pusse.”  Hvor det kom kontant fra  meg.  NEI!

Hun sa  ingenting. hihi…

IMG_3205

 

Mormor  ja. I dag fikk jeg to lampefoter som jeg skal pusse  opp fra  henne. Den ene allerede hvit men skitten den andre  i svartlig messing med  ganske dypt mønster. Den tror jeg  kommer til å bli helt  knall. Tror jeg skal jakte på lampeskjermer hos Containergirl og pusse  opp noen slike selv. Hm..Note to self. På tide å hamstre flere silke og blondebånd.

Så enda et  ønske. jeg ønsker meg rustne og /eller gamle nøkler. Noen som vet hvor det er å finne?

door_knocker_skeleton_key

 

Nå tenker jeg at  jeg skal finne tvn. Gemalen har krøpet til sengs, poden overnatter hos min mormor så jeg kan rangle litt utpå. Elsker det der. Egentlig frister det å finne frem symaskina, men da tror jeg gemalen  protesterer gitt.

Typisk meg å ha boblende virketrang sent på kvelden. Snakk om bakvendt, men i morgen skal symaskina frem. Basta!!

Ha en fin kveld, ehm.. natt.

Tudelu!



11 kommentarer:

  1. Hmm kanskje du synes min forrige komentar til deg var litt snedig, men bare litt artig at det står at du er født i 1937 ;O)...
    Så utrolig vakre bilder du tar, du er flink altså!
    Skulle gjerne hatt et knippe med rustne nækler selv.
    Ditt fuglebur er litt mer beskjedent enn mitt!
    Men mitt huser en papegøye da.
    Buret tar stor plass, en plass som hadde kunnet brukt til noe fint interiørstæsj, men slik er det å ha dyr, de krever sin plass ;O)

    Ha en fin morgendag!
    Klem Linda

    SvarSlett
  2. Jeg har maken fuglebur som jeg har sprayet hvitt da, og går du på etiketten merket GANG i bloggen min, finner du nok bildet av det.
    Stilige kniver! :))
    Pleier å være propell om kvelden jeg også, men akkurat i kveld er jeg bare sliten. Ene "matskåla" til Leon er også ikke i form, så det henger vel sammen! Tette melkeganger siden i går (tirsdag) CRAP.
    Klem!

    SvarSlett
  3. så mye fine bilder du har:) hvor du kan få tak i flere vakre fuglebur veit jeg ikke, men zinkspray tror jeg du kan få tak i på europris.

    ha det fint

    klemmer fra karianne

    SvarSlett
  4. Artig med fyrstikkeskene, de ble flotte! Eneste sølvsprayen jeg har kjøpt var chrom silver på biltema. Den funker, blir noe matt utseende.
    Flotte bilder;)
    Ha en god dag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. zinkspray har de ofte på bensinstasjoner:) Har det sikkert på biltema europris og malerforretninger også!

    SvarSlett
  6. Hei
    Var det ikke Mekonomen som hadde best zinkspray? Lurer på det?
    Selv bruker jeg Europris sin, men den er litt matt i fargen.

    Stilige fyrstikkesker du har laget foresten!

    Ha ei fortsatt flott uke med mye skapertrang.

    Vi blogges

    Klæm fra LoneK

    SvarSlett
  7. Så fint fuglebur du har. har sett de på blomsterbutikker,men de er ganske dyre.

    Så fine fyrstikkesker du har laget. Skal prøve meg på det jeg også når jeg er ferdig med de andre prosjektene mine.

    Knivene dine var fine synes jeg.

    Klem

    SvarSlett
  8. Koselig at du vil følge bloggen min. Velkommen skal du være til det! Hihi..

    Så herlig med disse store bildene på bloggen din altså.

    Ha en fin dag!
    Hilsen Liv

    SvarSlett
  9. Så flotte bilder du viser!
    Likte de fyrstikkeskene du har dekorert,kjempeflotte:)
    Er også på jakt etter fuglebur,men har ikke funnet noen som faller smak ennå...fine til både planter og med lys eller annet i disse:)
    Ha en fin høstkveld!

    SvarSlett
  10. Nydelige bilder :)
    Og fuglebur er bare vakkert :)

    Ha en flott helg.

    Klem fra meg..

    SvarSlett
  11. hello cathrin,
    your blog is very nice.

    greating conny

    SvarSlett

koselige kommentarer.