fredag 21. oktober 2011

Lavendel gresskar-Lavender pumpkins

Heisann!
Nå er  jeg vel tilbake etter en praktfull tur på Hadeland. To foredrag, jeg holdt et på Gran og et på Dokka.I mellom der var det mye kos. Godt å møtes face to face, selv om man har  nettet så er det nå rart med det, det er best  å være venner når  man kan være sammen. :)

Hi!
I am well back from my presentation tour. I was aprox in the middle of sounthern Norway inland. I did two presentations (about garden design) In between it was time for a lot of joy. It is good for friends to meet face to face when we live far apart.




Alt fra hagevandring, jada vi gjør det selv nå som vinteren truer i horisonten, rødvin, hm noen glass for mange perhaps? God mat og god snakk. Shopping tur ble det også tid til. Herlig!

We walked the gardens, yes of course even at this time of the year it is something to admire. Redwine.. ehm I suspect we did some glasses to many (giggleling) Good food and the good talk. And we even had time for shopping. Yay!




At det er høst er det ingen tvil om. Jeg har sett både sludd og hagl de siste ukene her ved kysten i trøndelag. På fjelltoppene skinte det i hvitt flere steder i innlandet på turen min.
It is autumn no doubt about that. I have seen hail and very wet snow the last weeks here and i live by the coastline. The mountian had taken their beautiful winter coat on. So gorgeous.


Jeg tok toget hjem fra Lillehammer. Jeg hadde litt ventetid der, så da mintes jeg selvsagt Lilyhammer 94. Jeg var der  ikke selv dessverre.  Husker tilbake til da, da var jeg var 22 og mer vill enn tam. :) Så skjønn som den byen er selv i vinterhøst surt vær så må strålende solskinn og kritthvit snø vært et fantastisk syn for alle turistene vi hadde på besøk da.

I took the train home from Lillehammer where the winter Olympics was held in 1994.  I was not there but the memories from then lingered  in me. Remembering when I was 22 years old and "wild"  Lillehammer is a gorgeous town even in sour autumn weather. Back in the olympics when the sun shined every day and the all the crisp white beautiful snow the town had it must  have been breathtaking for all the turists visiting us then.


Nå kan du lure på hva mine lavendel gresskar har med Lillehammer Ol å gjøre. Nix nada ikke annet enn høst, bladene som føyk rundt og gresskarene som sto pent oppstilt diverse plasser  rundt i byen.

Now you might wonder what my Lavender pumpkins have to do with  Lillehammer Olympics? Nix nada next to nothing exept for the autumn, the  leafes flying around in the streets and pumpkins decorated the shoops here and there.


Lavendel gresskar? Jadda det finnes.Her. Jeg har ikke bare fylt gresskarene med mykt fyll men også med utrolig deilig duftende lavendel. Så de dufter himmelsk i tillegg til at de ser ut som noe man trenger på høstkalde kvelder. mykt og varmt, men disse er kun til å hvile øyene på eller putte nesa langt inni og si mmm....

Lavender pumkins? Does that excist? Yes in my world, in my blog. Here. I have not only stuffed the pumkins with soft filling but also added a good amount of gorgous lavender buds. So they smell heavenly. Plus that they look like something we need on cold aumtumn nights, soft, warm and comfy. But these are for the eyes only, well you should of course put your noose deep into them and take a deep breath and just say Aaaaaaaahh.. They smell so good.


Sånn passe romantisk... Passe  luksuriøs og deilig duftende.

Perfetly romatic, just enough luxurious and heavenly scented.


Mmm og det er endelig en deilig helg igjen. Klem!

Mmmm and it is a wonderful weekend again. xo



9 kommentarer:

  1. Hei på deg. :o)

    Så koselig blogg du har da, mye fint å se. Her må jeg nok innom mere. ;o)


    Ha en super helg.


    Klem Simone. :o)))

    SvarSlett
  2. Det må du, Simone!
    (Dere har faktisk sovet i samme seng! Nei, ikke samtidig, nei!)

    SvarSlett
  3. hvilket foredrag holdt du?
    jeg bor på Hadeland, ikke langt unna gran.
    jeg er følger av bloggen din :-)

    klem tone

    SvarSlett
  4. fru Lærum jeg holder foredrag om sammenplantinger i hagen.Hvordan få alle plantene til å fremheve hverandres skjønnhet slik at man får en harmonisk hage.

    SvarSlett
  5. Så kule!! Jeg vil jo veldig gjerne kjøpe en av deg, jeg da!!!!! send meg en epost på hjertedamasblogg@gmail.com om pris og kontonummer, dersom du selger:DDD Forøvrig så var senga jeg kjøpte sånn passe shabby shic, og jeg betalte 1500 kr for den. Men det viste jeg at de kostet, så jeg syntes ikke det var noen ublu pris. De er vanskelige å få tak. Skriv et innlegg på bloggen, og Fcabook om du har, og legg den ut på Fretex, og vips i løpet av en time så er senga solgt:DDDDD Klemz Grethe

    SvarSlett
  6. Sorry, finn.no, mener jeg for all del:DDDDD Fretex, du lissom, he-he. Grethe

    SvarSlett
  7. God lørdagskveld til deg...

    Høsten er en nydelig tid dersom værgudene er med oss, er de ikke , kan vi skape mye kos innendørs som du har gjort. Gresskarene var veldig søte.

    SvarSlett
  8. Herlige bilder!
    Skjønne gresskar du har lagd:)
    Har fått ferdig noen selv, de er litt annerledes..
    Nå står andre puslerier på programmet,har tatt sagen fatt:))

    Fin søndag til deg!

    SvarSlett
  9. Hei og tusen takk for tips om Picasa 3.Bildene dine er nydelige.Jeg skal prøve meg.Er spent på om jeg får det til. Det er ikke mulig å legge igjen kommentarer i innlegget over.Klem

    SvarSlett

koselige kommentarer.