søndag 26. juni 2011

Knappedilla, button fancy

Det har vært litt for lite tid til å lage skikkelige  innlegg i det siste. Huset er nå snudd opp ned. Fra minste  lille krok til rom og møbler. Størstemanns rom er ferdig. Mangler bare  å re opp sengen hans. Podens rom har også blitt fikset noe  på. I dag er det å rydde ferdig og få vasket litt som står planen.

It has been not much time to make proper posts lately. My house is turned upside down. Fra the cabinets to rooms and furiture. Our oldest sons room is finished and all I have to do is to make is bed. Youngest one have also been fixed a bit. Today is the plan to wash down and tidy up the house.


Dagens bilder har ingenting med huset å gjøre i grunn. Det er ikke hehe til å vise fram. Snart dog. 
Nei i dag vil jeg fortelle om en ny dille. En dille jeg  ikke kunne ha forestilt me at jeg skulle få.
Nemlig knapper.

Todays pictures have nothing to do with the house., reason; it is not very, ehm lets say photogenic hehe:) 
But soon, promise.  
Today I want to share a new fancy. Buttons! 
I could  never have  imagined I would get buttons as a must have.



Knapper kommer jo alskens farger, men det er de hvite jeg bruker når jeg lager ting. 
Spesielt glad i perlemor.

Buttons comes in all shapes and sizes, I stick to whites and  mother of pearl buttons.


De er veldig dekorative. Bildet ovenfor her er et armbånd jeg har laget.

They are so decorative. Picture above is a bracelet I have  made.


Hvis du har  lyst til å prøve deg på å lage noe med  knapper, så finner du mengder på Etsy.com. 
Gjerne ferdig sorter i farger. Ikke  koster de stort heller. 
Jeg betalte slikk og ingenting for 750!! knapper.


If you would like to try to make something with buttons you will faind loads of it on Etsy. com. 
Often pre sorted in colors. I bought 750! of them for very little  money.


De  kan brukes til så mye. Bildet ovenfor er fra avtaleboken min.
De passer veldig godt inn i den nordiske shabby chic landstilen.
En stor krukke fylt med knapper er veldig dekorativt i seg selv.

They can be used to a  lot. Picture above is from my agenda book. 
They even fit well in the shabby chic style og the nordic shabby chic country style. 
A big jar filled to the brim with only buttons is decorative.



Jeg har laget meg selv en liten veske hvor jeg blandt annet har pyntet med  knapper.
I have  made myself a  litte purse/ tote bag? wich I decorated with some pearls.


En slik liten veske er en pryd i seg selv i interiøret. Dette er  hva som møter meg når jeg går inn ytterdøra.
Vesken henger til pynt på nøkkelskapet.

Such a  purse is decorative in itself. This is what meets  me when I open my maindoor. 
It hangs decoratively on my keycabinet.





Den lille er lommeboka.

The little one  is the money bag that goes inside the big  purse of course.



Et lite bord med telysestaker og en liten dekorert flaske på toppen av nøkkelskapet avslutter vignetten.
A small table with candlelights and  on the top of the cabinet a little altered bottle finish of the vignette.


Solen skinner og det frister mest å  være  ute  i hagen, men rester av  kaoset og noe gulv som definitivt har vært renere venter på meg. Så jeg må nok bite  i det sure eplet.


The sun is shining and it is  moore tempting to be in the garden, but  leftovers from the house fix up is awaiting for me. It will not go away no matter how I shooosh it. ;-) I better bite the sour apple as we say it in norwegian. :)


Vinnere av give awayen send adressen deres til:
Winners of give away. mail your adress to:

Shabbylishious@hotmail.com









12 kommentarer:

  1. Hei i sola, enn at vi fikk en slik dag;)
    Knapper har jeg noen av selv, og det er flotte ting du viser med knapper på!!
    Har ikke prøvd shopping på Etsy og Ebay, må vel skjerpe meg...
    Nyt dagen, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Så utrolig mange fine bilder...ja knappe dilla kjenner jeg også til ... har hatt den i mage år og jeg sitte derfor på et knappelager som tilsier at jeg snart kan starte eget utsalg *ler*
    .... og vist du vil så kan vi godt bytte litt ?
    Bare og gi en lyd :)

    Ha en fin dag videre :)

    SvarSlett
  3. Your purse is to die for,Line Cathrin!!!
    And you're so right one can't have enough buttons:)Have a great Sunday.
    Hugs,
    Marie

    SvarSlett
  4. i just adore old buttons too!

    SvarSlett
  5. Hei!
    Så kom sola til trøndelag igjen:))
    Somtid så er en bare nødt til og vaske og rydde:))
    Nydelige bilder1
    Men 750knapper da!!:))
    Skjønner godt du gleder deg til du for ny sofa.
    De fleste møblene vi byttet ut var rundt 20 år,så det er ikke så ofte en handler møbler. Men veldig moro, når en får noe nytt i hus da.

    Klem Synnøve

    SvarSlett
  6. Hei og hopp!! Vi hadde en kort visit av sola nå i helgen:DDDDD Flotte knapper!!!!! Jeg har ikke så mange selv, men de er jo flotte å se på:DDD Holder på med kaoskontroll her i heimen også. Tre rom ble tømt for ting, tang, klær, elektriske duppe ditter, senger, tv`er og sønner. ( samt gubben og meg), og så ble det en del omrokkeringer, for hjemmeboende pappa-sønn trengte bedre plass til sprinkelsenga til sin lille sønn, så da måtte det noen endringer til. så nå er stua full av Fretex- saker, søppelsekker og saker og ting jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. Og jeg har ikke begynt på kleskapene ennå. UÆHHHHHHH, må styrke meg på en kopp kaffe først, tror jeg:DDD Klemz Grethe/ Hjertedama, som ikke får lagt inn kommentar hos deg

    SvarSlett
  7. Hei:)

    Helt nydelig veske du har laget:) Den kan du bruke med stolthet:)))
    Ha en fin uke!

    Gode klemmer fra Mona

    SvarSlett
  8. I have button fancy too! I love, love , love my white button stash, especially the mother of pearl. Such a pretty purse you made. Beautiful photos.

    SvarSlett
  9. Hi Cathrin~

    This was a beautiful post, and your photos are amazing! I love buttons, too, especially white ones. I have some, but I think I will need to check out Etsy and buy some more after seeing your post! :)

    And the last few pictures of that little corner of your house {with the purse hanging up} are lovely! I love the colors you use in your home~ they are so soothing and calm! And you have a gorgeous blog, by the way! I am so glad to know of it! :)

    I hope you have a beautiful day! :)

    Blessings,
    Jenni

    SvarSlett
  10. Your little purse is a gorgeous work of art, so pretty and creative. Don't you just love buttons? I just photographed most of mine when I was sorting through them.

    SvarSlett
  11. Heia der, spennende tider skjønenr jeg ;)

    det lille nøkkelskapet var helt dåååån lekkert mala,krakelert eller hva en nå kaller det ;) du er flink;)

    har rød groblad, fikk faktisk av din kjære engelske nabo ;)

    GundaM

    Ps, håper du likte fatet søstra di kjøpte..? Heller ejg får ikke logga meg på og skrevet kommentar her...

    SvarSlett
  12. For en nydelig veske du har laget! Dette er du virkelig ekspert på - du er en mester i å pynte akkurat passe, samt å skape en herlig følelse av vintage. Jeg sitter med nesa inn i skjermen og bare scoller nedover - skikkelig spendt på det flotte resultatet.

    Knapper er veldig anvendelige når man liker å skape ting. Har noen småposer liggende og vente på nye prosjekt;o) Så lyse og fine knapper du har i samlingen din!

    Ha en flott tirdagskveld og takk for inspirasjonen;o)
    Klem fra Solveig

    SvarSlett

koselige kommentarer.