søndag 1. mai 2011

Foredragsturne

Egentlig har jeg slett ikke tid til å være her inne nå. Nå måtte jeg bare ha meg en pause. Jeg fyker rundt i hagen og flytter planter. Et bed må tømmes fordi gutta skal planere til utestue der mens jeg er borte.
Hvor skal jeg. Jo til sørlandet. Jeg skal holde en foredragsturne om sammenplantinger i hagen. Så for de av dere som er interresert i å få det til pent rundt uteplassen og i krukker og kar er det et veldig lærerikt foredrag å høre på.



Jeg skal holde foredrag på disse plassene:

2 Mai. Valle- komunestyresalen klokken 19.00

3 Mai Fa Agder Solgndalstunet klokken 10.00

3 Mai FA Åmli Epletveit gård klokken klokken 18.30

4 Mai FA Kristiansand-vågsbygd klokken 11.00

4 Mai FA Kristiansand   BUL Klokken 1930

5 Mai FA Evje og Hornnes Hornnes bedehus klokken 1900

FA betyr Folkeakademiet som er min oppdragsgiver.



Jeg har holdt foredrag i mange år nå, men det er like spennede å legge ut på turne hvert år. Hvem møter jeg? går det bra?  Det gjør alltid det, men noen nerver hører med likevel . ;-)

Jeg håper noen interiørbloggere og hagebloggere kommer en tur, og gi deg endelig til kjenne om vi ikke har møttes før. :)



Hvorfor snakke om dette? Det er som med lesing man må lære seg alfabetet før man kan lese. Det gjelder sammenplantinger i hagen også. Vi kjøper en plante fordi vi synes akkurat den er alldeles nydelig og vil gjerne nyte synet av den. Det er ikke enkelt når man kanskje har en hel hage full av slike vakre planter som må konkurere om oppmerksomheten din. Dette gjelder også planter i krukker og kar.

Om du ikke bor i nærheten selv og ikke kan komme så vet du kanskje om noen som vil ha glede og nytte av dette. Så send gjerne tips videre.:)




Inne ser det bomba ut nå. Jeg har ikke hatt tid eller hehe.. gliiiis.. lyst til å dalle og dille inne når sola har skint. Bjørka har sprunget ut og det spirer og gror overalt her. Vi har en tidlig god vår som er eksplosiv. Plantene vokser fortere enn jeg rekker å skifte sokker. Det skal man slett ikke klage på. Det er himmelsk godt å være ute i frisk luft hver dag. Se alt livet som spirer og gror rundt meg. Det gjør godt for både kropp og sjel.





Jeg skal kidnapper podens ene laptop denne uken så jeg kommer meg på nett. Tar med kameraet også. Det er sikkert mye fint å ta bilder av i Kriansand tenker jeg.

Håper vi sees! :)


7 kommentarer:

  1. Lykke til på turnèn din. Litt langt å dra for min del som bor på hedmarken :) her skyter plantene fart og noe har skjedd hver gang jeg tar turen i hagen. Så deilig. Og så godt med vår. Ønsker deg en flott uke. Klem Merethe

    SvarSlett
  2. Næmmen svarte pokker da!!!!! Vågsbygd??!! Det er jo her jeg bor!! Jeg reiser til oslo i morgen og er ikke hjemme fredag som sagt. ÅÅÅÅÅhhhrrgg!! Så irriterende.
    Men jeg skal bringe ordet videre!!

    SvarSlett
  3. Gosj, jeg vil høre på deg!!!! når skal du til Østfold? Da kommer jeg med en gang!!!!!!! Tar du private oppdrag? Klemz Grethe

    SvarSlett
  4. Ifølge Norsk Hagetidend skal du være i Farsund 6 mai kl 17.00. Stemmer det? Hvis ikke det stemmer, gidder jeg ikke kjøre til Farsund

    SvarSlett
  5. Lykke til med foredragene. Skulle nok hatt litt eksperthjelp i hagen, for det er ikke så enkelt for en stakkar å vite hva man skal dytte ned i jorda og hvor.

    Klem

    SvarSlett
  6. Spennende...og lykke til!
    Planter KAN du, så dette går så det suser :)
    Bor litt for langt fra Kr.sand jeg da

    SvarSlett
  7. Så artig!! Skulle ønske jeg kunne komme på et foredrag, men du er hjertelig velkommen innom her hvis du en gang tar fergen fra øksfjord o ut i Lopphavet!

    Klem Anna

    SvarSlett

koselige kommentarer.