lørdag 4. desember 2010

I tolvte time?

To ganger syk og svak og dårlig bak stor oppussing og juleforberedelser samtidig. Jeg underer om jeg blir ferdig til jul i det hele tatt  jeg, eller  i tolvte time kanskje?



Jeg er  nesten ferdig  med barnas julekalender nå. Den vi hadde før oppdaget jeg full av jordslag  i kjelleren, rett før advent. Hvilken idiot hadde  lagt  kalenderen  i kjelleren egentlig ? ;-) Så da var det bare en tin  å gjøre, sette i gang å lage en ny. Men det kun i den tiden jeg har hatt  mellom feberføyker og malingsarbeide.

Sier seg selv det har gått sakte. I alle fall til meg å være.
Men poden har selvsagt fått den han skulle hatt disse dagene som har gått av advent allerede.Ellers  hadde  jeg vel blitt knebla tenker  jeg. ; -) Er  jeg riktig heldig nå så får jeg hengt den opp i morgen. Det gleder jeg  meg veldig til for det har vært veldig mye arbeide med den.

Trappehallen vår er nå hvit og  lys. Før var det gulnet panel.  Det er som natt og dag  i hele huset. Har igjen å få på listverk, som vi var og  handlet i dag. Etterpå lå jeg paddeflat på sofaen og sov i to timer. Ble vekt av gemalen med en deilig biff. :)
Vel med alt  listverket  i hus er det bare  å skride til verket igjen. Nye dørklinker til dørene fant jeg også. Det skal bli så godt å bli kvitt tapede 70tallish dørklinker. Yak!

Fraværet av  juleforberedelser her  i huset har blitt  veldig åpenbart her nå. Sviblene  og Amaryllisene står stadig i en pose på kjøkkenbordet. Akk. So much to do and so little time. Og det irriterer meg noe grønn j... at jeg presterte  å bli syk igjen, for  jeg pleier å gjøre  mye på kort tid  jeg.Grrrr.. Vroom i minus?

Har dypdykket  i Flickr albumene mine etter  noen tidligere  års juledekorasjoner. Jeg finner alt  mellom himmel og  jord, klokker  i tolvte time..
Lekker  kaffe..



Dette  kan jo ligne.. Men hm.. Neida det er et  macro bilde av gardinbeltene  mine. Fniis..



Og alle  hjerter gleder seg? Joda den kan jeg  komme  unna  med. hehe..



Et  macro bilde av en Amaryllis? Jo nå begynner det  å sniffe  litt  jul her.


Og et  man faktisk kan se er en Amaryllis.


Jeg fant  jeg fant sa askeladden..
Men litt for  langt frem i tid, altså julemessig. Julaften i fjor etter alle gjestene var reist  hjem, sent på kvelden. En halvgal gemal. Knegg  :-)


Barna elsker når far  i huset gjør seg til. Ligger og vrir seg  i latter. Til og  med 17 åringen.

Kattene de imot var  utslått, av alle sosissene kanskje?



Det gikk hardt for seg  ut over natta.


Eller  hadde dette  noe  med saken å gjøre mon tro?

 


Enten slapp eller  hyper..

Og moralen eller enden på visa er vel at det blir  jul nsett i år også. Selv om flickr albumene viser seg å ha en betydelig mangel på bilder av tidligere års juledekorasjoner. Tenker jeg skal lete litt videre i morgen og jeg.

Noen står ganske bestemt og veiver med pekefingeren til meg her nå. På tide å finne sofaen igjen nå pia mi.


Tsk. er det  nå jeg skal være  obsternasig skitunge??

hrmmmfff.. Jeg orker  ikke det heller sa hun og krøp lydig tilbake til sofakroken og drømmene om julekuler.




2 kommentarer:

  1. Herlige herlige bilder!!!! Nå fikk jeg lyst til å lage delfiakake... har søren meg ikke laget det siden jeg var liten!!! Mums!

    SvarSlett
  2. Du blir nok ferdig til jul, bare slapp av jul blir det uansett ;O)
    Julebaksten er jo iallefall i hus ser jeg, selv har jeg ikke bakt så mye som en kjeks.
    Det er så deilig å få dekt over gulnet panel!
    Her i huset ar vi stort sett panel så vi hadde nok å henge fingrene i da vi tok over huset vårt.

    God bedring!
    Klem Linda

    SvarSlett

koselige kommentarer.