tirsdag 17. november 2009

kaos tilstander

Her er det kaos tilstander nå. Utrolig  hvor  mye kaos maling av  listverk og tak kan forårsake. Møbler flyttes veggimellom og stæsjet settes vilkårlig til side.
Men det blir da fint til slutt. Jeg  har begynt  med andre strøket på stue taket nå. Når det er ferdig skal listene få et siste strøk og veggen som mangler maling skal få det. Så er stua  i det minste ferdig.  Sjekk forskjellen på taket  etter bare et strøk da. Utrolig!
IMG_3318
De mørke flekkene er sparkel. Tapet trengte reperasjoner  i tillegg til maling.
Etter det står vindfanget og hallen for tur. Bestilte tapet  i går. Det var så moro, men slitsomt, phy å phy disse tapet bøkene er tunge og  uhåndterlige, og  når man skal bla igjennom minst 20 stykk så…
Valget falt  på en Boråstapet. Nostaligisk mønster med skimmer  i. Typisk skandenavisk mønster  i grunn. Den er lys beige  i fargern. To et bilde av testen på nettet men fargen blir litt rosa  og mønsteret vises ikke så godt.  Nederst  på bildet kan den sees på nederst linje  nest sist, litt  mere riktig fremstilt.
ScreenShot078

Det er utrolige fem døråpninger  i vindfanget og hallen. Så det blir brystnings panel på kun en vegg tror jeg. Gleder meg sånn til å pusse opp der, det er  skikkelig gloomy og mørkt der inne.
Når gangen fikses blir det  litt mindre kaos. Det er  nemlig lite med stæsj og møbler der inne. Det gjør det atskillig lettere.I mellomtiden er det  bare å bite sammen tennene og holde ut med dette:
IMG_3319
Helt til høyre vises  fargen som var her  inne  når vi flyttet inn. Mørk og skitten.
IMG_3320

Får trøste meg med at om ikke lenge kan putene mine og alt annet stæsj komme til sin rett igjen.





Handlet noen super smale pensler  på Panduro forleden. Det må til. dette blir pikkel arbeide.

IMG_3321
Nei nå har pausen vart  lengene nok. Poden venter også på litt  hygge. Vi skal lage såper. han har blitt så stor at han ønsker å gi bort egne julegaver  ikke  noe jeg har fikset for  han. En lag selv såpe  kit fant vi på Panduro. Det blir spennende for oss begge to. Jeg  har  heller ikke prøvd  å lage såpe før.
Ikke glem av julekalenderen da. Det er godt med tid til å lage en liten ting til den enda.
Tudelu!




9 kommentarer:

  1. Ja, det blir kaos når man holder på med dette. Vi orker ikke denne gangen, så får malere på besøk i morgen for å ta taket i stua og gangen. Men blir herlig når det er over;)
    ha en fin dag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Føler med deg, tok stua i vår-gangen nå.
    Ikke så mye stæsj i gangen , men jammen blir det rot!!
    Ha en fin kveld-tar tak i malekosten straks.

    SvarSlett
  3. Kaos med oppussing, -fatter ikke hva du snakker om...!
    Stilig tapet da!
    Uttolig bra utvalg i tapeter for tiden, synd at jeg har så få vegger det går an å tapetsere.... (har jo smalpanel over alt i dette gamle huset!)
    Fått varene dine??
    Har forresten sporingsnr! ;) (tror du skal få pakken i dag)

    SvarSlett
  4. Skal si du står på og gjør det flott og lyst!
    Og jeg kan skrive under på at det blir kaos av slikt...jeg har et prosjekt på loftgangen før jul, så det er vel bare å sette igang...itjnå som kjæm tå sæ sjøl som det heter..
    Tapeten var flott:)
    Ha en fin kveld !

    SvarSlett
  5. :)
    Skulle egentlig legge ved en liten skriftlig hilsen med en forklaring på at den lille krukken med lokk var en liten gave fra meg i denne inne-tiden!
    Håper du likte den!
    Klem!!

    SvarSlett
  6. Heisan, takk for koselig hilsen:) Jeg tror også jeg går for det smårutete. Møbeltrekkeren skal ha 4000 for å sy covertrekk til 2 stoler og en liten sofa. I tilegg kommer stoffet.299,- pr meter, og jeg må ha 9 meter. Jeg skulle ønska jeg kunne sydd det selv, men er helt elendig med slike ting. Det får bli en julegave til meg selv;))
    lykke til med oppussingen! Det ser ut til å bli veldig fint.
    Klem Kari

    SvarSlett
  7. Hei på deg! Må si du får det utrolig flott i ditt nye hjem, skikkelig flott og jeg liker alt jeg ser, flotte, inspirerende bilder.
    Når det gjelder pc og garanti er jeg ikke helt sikker på om det var et spørsmål du stilte i bloggen min, men det er ihvertfall 5 års garanti på pc. Og i og med at vi har hatt vår pc til reperasjon 3 ganger med samme feil har vi krav på å enten få ny pc eller å få hevet kjøpet. Men vår erfaring er at det er viktig å stå på krava for de prøver å lure seg unna (ihvertfall de vi har hatt kontakt med).
    Lykke til med malingsprosjekta dine LineC og du har forresten fått til en flott sjablong gitt.
    Klems

    SvarSlett
  8. Som du står på.Tak er slitsomt å male.Snakker av erfaring,spesielt ubehandlet panel.Malte ett på hytta i sommer.Tapeten er nydelig.God helg.Klem

    SvarSlett
  9. Hei! Takk for hyggelig hilsen:) Huff, ja - mye styr akkurat når oppussingsarbeidet pågår, men så deilig når man er ferig og alt er hvitt og fint da!? Det ser ut til og bli super-fint! Masse lykke til videre:)

    Klem Anette:)

    SvarSlett

koselige kommentarer.