lørdag 7. november 2009

En stige med sjel

Jeg  liker detaljer. Teksturen på et objekt teller like  mye for  meg som fargen den har. Jeg liker også kontraster, spesielt  røft mot sirlig og gjerne romantisk.
Tidlig  her  i sommer var vi på hytta og  jeg fikk for meg at stigen som har vært på hytta  i en mannsalder kunne gjøre seg  i drivhuset eller  i hagen min. Hurtig tenkt, og  hurtig bestemt, den ble  med hjem. Ingen turde  å klatre  i den lenger  likevel. I løpet av sommeren har den blitt dekorert og flyttet  på mange ganger. Jeg elsker den rett og slett. Det furede værbitte treverket, noen gamle  malingsflekker, gamle spikre, en stige  med sjel.
Et  minimalistisk blankt kjøkken for eksempel er for meg et objekt uten sjel. Det er bokstavelig talt en blankskurt flate uten en historie  å fortelle  uansett  hvor gammelt det blir.
Men stigen min den forteller  om forgangne tider, den omfavner min tid  og  mine  utrykk og blir  med  i fremtiden med sjel. Stigen bor  står  nå inne  i drivhuset  og  selv  om det ikke er en eneste plante  i nærheten akkurat  nå så er det så mye liv og sjel i trevirket at det er liv der inne uansett.












IMG_2045


 IMG_1968
 IMG_2046


Ha en flott Lørdags kveld!




7 kommentarer:

  1. Hei...så sjarmerende stige du har...og ikke minst detaljene og zinkhjertet.Helt i min smak. Fin blogg som jeg klart titter innom igjen.Klem fra Maliva

    SvarSlett
  2. Kjempe sjarmerende. Takk for koselig hilsen. Ha en fortsatt fin helg.
    Klem kristin

    SvarSlett
  3. Love it!!!
    Fantastisk stige og herlige detaljer:)
    Likte så godt sinkhjerte...meg og hjerter hihi...
    Ha en super dag!!!

    SvarSlett
  4. Så flott stige! Jeg har lagt meg til som følger av bloggen din! Klem fra meg

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder!!! Og utrolig fint dekorert!!! :)

    SvarSlett
  6. Så fint det er.. Stiger er flotte å se på, og praktiske til å henge litt pledd og lyslykter på. Har ett stige prosjekt på gang jeg å.. hehe.. :)

    SvarSlett
  7. Å, for noen HÆRLIGE bilder! Ha en fin dag :)

    SvarSlett

koselige kommentarer.