tirsdag 28. juli 2009

De kjære ting

Her opprinnelig en messingskål funnet hos  Containergirl på Stjørdal.
Jeg  klarer ikke messing  men mange  messing ting har mange  pene detaljer. og denne skålen var intet unntak.  Skjell hører sommeren til dermed ble skålen fylt opp med skjell. En slik skål med skjell rommer mange sommerminner.
Bakenfor står en nydelig  liten engel jeg en gang fikk som overaskelses  pakke i posten av en venninde. Jeg ble så glad for den. Jeg elsker overaskelser  og slik omtenksomhet  lever man lenge  på. En av mine  kjæreste pynte gjenstander.
IMG_2111

Bildet du ser snurten av til venste er ikke  noe bilde. Min mor ga  meg “ bildet” i bursdagsgave i vinter. Det er  fødselsrapporten fra den gang  jeg ble født. Morsomt  å ha.

P7100028  P7100026
Jeg maglet navn den første tiden. Opprinnelig skulle  jeg  hete Kristine,  men når mormor kom inn på barselavdelinga  og spurte mamma  hvordan det gikk med a  kreessstine. Da ble det brått stopp for det  navnevalget.  ( takk og  lov for det!)
Mamma fikk røde hunder en par dager etter at  hun fikk meg. Så utreise dato er også forandret.

P7100027

Jeg ble veldig glad  når  jeg fikk denne.  Jeg  kan jo selvsagt  ikke si at det er et kjært  minne, måte på god husk, men at det er en kjær ting  å ha  det er det så absolutt.
Nå venter haven og kaffekoppen på meg. Malepenselen har fått  litt  pause.  Ingen fare jeg  har gjort så mye  at  jeg har  nok til ørten innlegg til.
Ha en fin fin kveld.

Tudelu!



1 kommentar:

  1. Halloen!!
    Så flott skåla ble:)og fine skjell..en skål med sommer!
    Gøy at du fikk fødselsrapporten innrammet:)
    Flott at du har stoff til mange innlegg,like morro å titte innom hver gang!
    Kos deg med hagen:)

    SvarSlett

koselige kommentarer.